Напишiть нам
Завантажити
Завантажте резюме
Про податкову реформу та найбільшу проблему країни

Уряд виступає за зміну податкової системи виходячи з політичних інтересів, МВФ слідкує за збалансованість бюджету, громадські активісти хочуть радикального зменшення податкових ставок, а парламентський комітет грає роль хорошого поліцейського. І здається ніхто не хоче розуміти головного завдання податкової реформи. Про це каже експерт УКР В'ячеслав Клименко.

З українського бюджету фінансується велика кількість органів державної влади та інших суспільних інститутів, що є не потрібними чи не виконують свої функції. Хто може пояснити навіщо існує аж чотири інстанції в судовій гілці влади, при тому, що жодна не захищає права громадян? Україна залишається однією з найкорумпованіших країн світу, однак в нас більше десяти антикорупційних органів, а мало не кожне владне утворення має в своїй структурі підрозділи по запобіганню корупції. Для чого потрібно три дотаційні державні банки та рефінансування приватних банків, які фінансують не рентабельні олігархічні структури? Що ми намагаємось досягти фінансуючи університети з державним замовленням на непотрібні спеціальності.

Не знаходиться логіка в оподаткуванні пенсій: тобто гроші забираються у вигляді податків, щоб віддати їх пенсіонерам, але перед тим як виплатити пенсії їх ще раз оподатковують, що б віддати їх в інше місце. То швидше було б одразу відправити гроші в інше місце, а не влаштовувати кочування грошей з однієї інституції до іншої.

Дотації для підприємств також мають цікаву траєкторію руху. З економіки стягуються податки, щоб віддати їх підприємству, яке потім приблизно на суму дотацій сплатить податки. Але перед тим ще й віддасть відсоток з дотацій посадовій особі, що видала дотацію, бо в інакшому разі не дадуть.

Перерахувавши тільки деякі прості схеми руху коштів в українському бюджеті стає зрозумілим, що державний апарат в нашій країні займається отриманням фінансової винагороди за своє існування. Ні для кого не секрет, що державна машина майже не виконує тих функцій, які мала б виконувати: не створює благ, не захищає права та свободи громадян, їхню приватну власність.

Однак перерозподіл ВВП через державний бюджет становить більше 50% . Такий показник є одним з найвищих в світі. При тому, що перерозподіл валового продукту більше 30% відсотків вважається таким, що загрожує національній безпеці. А Сінгапур, як країна, яка досягла найшвидшого росту добробуту громадян за всю історію людства перерозподіляв всього 15% ВВП.

Складається ситуація за якою вкрай не ефективний, не логічний, корумпований, занадто великий державний апарат взяв на себе величезну кількість функції більшість з яких не виконує та ще й забирає більше половини грошей з економіки. Головна українська проблема по прагматичному проста – гроші не працюють в економіці, вони просто переходять з рук в руки. Вихід полягає в радикальному зменшені перерозподілу коштів через бюджет шляхом зменшення фунціоналу органів влади, їх кількості, видатків державного бюджету та податків. Хоч такий крок зачепить інтереси мало не всього населення країни. Однак іншого виходу не існує.

Зворотнiй зв'язок
Громадська організація «УКР» запрошує до конструктивної співпраці інформаційних партнерів, ініціативні групи та неурядові організації. Ми впевнені, що історію творять ідеалісти, тому завжди відкриті до нових знайомств та спільних проектiв.
+38 067 361 89 00; +38 044 209 90 27
02121, м. Киiв, Харкiвське шосе, буд. 182, оф. 223